Aktualności

Nowe zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO – co musi wiedzieć klient?

PKO Bank Polski wprowadza dodatkowe zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO, aby jeszcze skuteczniej chronić konta swoich klientów przed działaniami cyberprzestępców. Aby skorzystać z nowego rozwiązania, klient będzie musiał wyrazić odpowiednie zgody podczas logowania do serwisu. Zgody te wyświetlą się na ekranie, a następnie klient zatwierdzi je przy pomocy dotychczasowego narzędzia autoryzacji, takiego jak kod SMS lub potwierdzenie w aplikacji mobilnej.

Jak działa nowe zabezpieczenie logowania do iPKO?

Nowe zabezpieczenie polega na analizie parametrów urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO oraz wybranych cech zachowania użytkownika, takich jak tempo i sposób pisania na klawiaturze. Dzięki temu bank może skuteczniej wykrywać próby nieautoryzowanego dostępu do konta. Wszystkie dane wykorzystywane w procesie zabezpieczenia są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO. Nie są przetwarzane żadne informacje wprowadzone przez klienta, takie jak dane kontaktowe czy hasło.

Co jeśli klient nie chce skorzystać z dodatkowego zabezpieczenia?

W przypadku, gdy klient nie zdecyduje się na włączenie nowego zabezpieczenia, będzie logował się do serwisu iPKO tak jak dotychczas, wpisując login i hasło, a następnie każdorazowo zatwierdzając logowanie za pomocą swojego narzędzia autoryzacji. Dostęp do konta nadal będzie chroniony nie tylko loginem i hasłem, ale też dodatkową autoryzacją, co jest standardem w instytucjach finansowych na całym świecie.

Jak tworzyć bezpieczne hasła do logowania w iPKO?

Tworząc hasło do serwisu internetowego banku, warto pamiętać o kilku zasadach bezpieczeństwa. Przede wszystkim hasło powinno być skomplikowane i trudne do odgadnięcia. Dobrze jest używać kombinacji małych i wielkich liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Hasło nie może zawierać polskich znaków diakrytycznych. Ważne jest także, aby nie zapisywać nigdzie loginów i haseł oraz nie używać tego samego hasła do różnych serwisów internetowych.

PKO Bank Polski dba o bezpieczeństwo swoich klientów, dlatego podczas zmiany lub tworzenia nowego hasła w iPKO, wpisane hasło jest sprawdzane pod kątem występowania w bazie haseł skompromitowanych, prowadzonej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Jeśli hasło znajduje się w takiej bazie, klient zobaczy stosowny komunikat i będzie musiał zaproponować inne, bezpieczniejsze hasło.

Dodatkowym elementem zabezpieczającym logowanie w iPKO jest obrazek bezpieczeństwa, który klient wybiera podczas pierwszego logowania. Obrazek ten powinien wyświetlać się za każdym razem, gdy klient podaje swój numer klienta lub przyjazny login. Jego brak może świadczyć o próbie logowania na fałszywej stronie, imitującej serwis iPKO.

Podsumowanie

PKO Bank Polski nieustannie dba o bezpieczeństwo środków swoich klientów, wprowadzając nowoczesne rozwiązania zabezpieczające logowanie do serwisu internetowego iPKO. Nowe zabezpieczenie, oparte na analizie zachowania użytkownika i parametrów urządzenia, z którego następuje logowanie, znacząco podnosi poziom ochrony kont przed nieautoryzowanym dostępem. Jednocześnie bank edukuje klientów w zakresie tworzenia bezpiecznych haseł i zwraca uwagę na dodatkowe elementy, takie jak obrazek bezpieczeństwa, które pomagają zweryfikować autentyczność strony logowania. Dzięki kompleksowemu podejściu do bezpieczeństwa, klienci PKO Banku Polskiego mogą być spokojni o swoje środki i dane.